Miele a fost o companie independentă de familie încă de la înfiinţarea ei în 1899, dedicându-se în mod egal proprietarilor ei, angajaţilor, clienţilor, furnizorilor, mediului şi societăţii.
Compania se concentrează asupra producţiei de aparate electrocasnice pentru bucătărie, spălătorie şi îngrijirea pardoselilor, dar şi asupra aparatelor pentru uz profesional şi în centre medicale („Miele Professionalˮ). Viziunea strategică este aceea de a fi cel mai de încredere şi cel mai iubit brand premium din lume.
Miele oferă clienţilor săi produse de referinţă în privinţa fiabilităţii, performanţelor, uşurinţei în utilizare, eficienţei energetice, designului şi serviciilor. Acest lucru corespunde principiului călăuzitor „Immer besserˮ, pe care fondatorii Carl Miele (stânga) şi Reinhard Zinkann l-au imprimat pe primele lor aparate şi care caracterizează şi astăzi Miele.
Compania se concentrează exclusiv asupra mărcii Miele şi se poziţionează în mod consecvent în segmentul premium. Miele se bazează pe o gândire şi planificare pe termen lung, continuitatea valorilor şi obiectivelor, relaţiile bune cu clienţii şi furnizorii, dar şi o cultură corporatistă şi de conducere orientată spre angajaţi.